Profil – Vad är Interim Management

Interim Management är ett tillfälligt tillhandahållande av ledningsresurser och kompetens från en beprövad, kvalificerad och erfaren Interim Manager för att leda företaget genom en övergång, kris eller förändring.

  • Interim Management är tillhandahållandet av effektiva affärslösningar av en oberoende chef eller ledare på styrelse- eller nästintill styrelsenivå under en begränsad tidsperiod. Sådana komplexa lösningar kan omfatta förändrings-, omvandlings- och turnaroundhantering, företagsförbättringar, krishantering och strategiutveckling. Interim Managers har ofta erfarenhet från flera olika sektorer och discipliner.
  • Interim Managers kan bidra med välkvalificerad kompetens och expertis med kort varsel, utan de omkostnader och bojor som är förknippade med anställning. De samråder, planerar, ger råd, genomför och förankrar lärdomarna och avslutar sedan arbetet genom att hantera en rad viktiga strategiska och taktiska insatser. Som företag i sin egen rätt erbjuder de oberoende expertis, fria från företagspolitik, och tar ansvar för att leverera resultat och inte bara ge råd.